Meld je aan voor onze recruitment nieuwsbrief
Ontvang maandelijks het laatste recruitment nieuws
“Jobmarketing: het gericht vermarkten van een baan aan een specifieke doelgroep door de inzet van de juiste media en middelen.”
Bas: Social Media is een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het vinden van de juiste kandidaten voor de specifieke vacature. Juist omdat we nu vaak de actieve en latente doelgroep willen aanspreken.
Richard: Job marketing is in de afgelopen jaren erg veranderd. Voorheen werden vacatures makkelijk ingevuld via print en vacaturesites, maar momenteel met de huidige krapte op de arbeidsmarkt gaat het steeds meer over het employer brand en het aanspreken van de gewenste doelgroep. Wij weten precies wat de laatste mogelijkheden en trends zijn in de markt op dit gebied en geven daar advies over.
Bas: Het inzetten van social media en het employer brand zijn de belangrijkste ontwikkelingen op dit moment. Het echt op maat bereiken en verleiden van uw specifieke doelgroep levert de beste resultaten op.
Richard: Het is belangrijk dat u zich online profileert als interessante werkgever. Dus niet alleen de specifieke vacature promoten, maar het bedrijf als totaal. Denk aan bedrijven zoals Google of Coolblue, zij profileren zich heel duidelijk als een aantrekkelijke werkgever. Mogelijkheden die u hiervoor kan inzetten zijn een werken-bij website, mobiel adverteren en gericht adverteren via sociale netwerken als Facebook & Instagram. Dit werkt op dit moment erg goed.
Bas: De arbeidsmarkt wordt nog krapper, dus het zal nog moeilijker worden om de juiste kandidaten te vinden. Job marketing en het employer brand worden dus steeds belangrijker voor het vinden van goed personeel.
Richard: De belangrijkste ontwikkelingen voor dit jaar zijn naar mijn mening doelgroepgerichte campagnes. Dus niet alleen een vacature promoten bij uw specifieke doelgroep, maar uw bedrijf doorlopend profileren als aantrekkelijke werkgever.
Daarnaast is de candidate experience ook erg belangrijk voor het interesseren van uw doelgroep. Wat voor ervaring geeft u de kandidaat? Door het optimaliseren van het gehele sollicitatie en selectieproces heeft u meer kans op het interesseren, enthousiasmeren en laten solliciteren van de juiste kandidaten.
“Wij geven u uiteraard heel graag advies over de mogelijkheden van werven en hoe uw bedrijf onder de aandacht te brengen.”
Ontvang maandelijks het laatste recruitment nieuws
Haarlem
Utrecht
Florapark 11 – HQ
2012 HK Haarlem
Adver-Online Group 2021. Alle rechten voorbehouden.