Nieuw! Rich media advertenties voor recruitment campagnes
21 jun 2017
Tegenwoordig is het mogelijk rich media advertenties in te zetten via het Google Display Netwerk. Deze digitale oplossing brengt uw werkgeversmerk tot leven door middel van diverse dynamische elementen zoals video, product showcase en social media wat leidt tot meer interactie en conversie. Als eerste online recruitment marketing specialist biedt Adver-Online de mogelijkheid om rich media advertenties aan uw recruitment campagne toe te voegen!
Wat is rich media advertising? Rich media is een vorm van mobile recruitment die slaat op veelzijdige, geavanceerde en opvallende uitingen. Naast het standaard formaat (300 x 250) kunt u gebruik te maken van impactvolle banner-formaten, welke door ons opgemaakt kunnen worden. Zo weten wij zeker dat alle uitingen goed werken en voldoen aan de aanleverspecificaties. Onderstaand vindt u voorbeelden van Rich Media die door ons zijn ontwikkeld.
Cube
Het Cube formaat (half page 300 x 250) betreft een carousel gevormd ad format. Zoals de naam suggereert kan het formaat bewogen worden door naar links/rechts te swipen. Hiermee komen verschillende zijden van het formaat in beeld. Over het algemeen is de interactie hoog te noemen.
Image Gallery
Het formaat Image Gallery lijkt op de cube maar heeft geen roterende beweging. In plaats daarvan – door horizontaal of verticaal te swipen – kunnen (product) afbeeldingen waargenomen worden.
Video format
Met het video format kan een merk of product tot leven komen. De video wordt geserveerd vóór, tijdens of na een online video (welke de gebruiker bekijkt). Tevens kan de video geserveerd worden tussen normale (tekstuele) content. Bijvoorbeeld nieuws.
Wipeable
Het Wipeable formaat betreft een fullscreen banner die een twee afbeelding (laag) verhult. Deze tweede laag is waarneembaar na een swipe. Het formaat nodigt uit tot actie.
Store locator
De storelocator geeft de route weer – die een gebruiker moet afleggen om bij een locatie/vestiging te komen – in de banner.
Puzzle
Het puzzle formaat toont een product/object welke is gefragmenteerd in een – nog af te ronden – puzzel. De gebruiker kan de verschillende puzzelstukken in de juiste setting bewegen. Het formaat nodigt uit tot interactie.
360 view
Het formaat 360 view toont een product/object welke met een swipe vanuit alle hoeken (360 graden) waar te nemen is. Het is tevens mogelijk om de interactie uit te schakelen en het object automatisch 360 graden te laten draaien.
Shake format
Door het toestel te schudden activeert de gebruiker een video, animatie of een directe link naar de landingspagina.
Social Integrations
Dit formaat geeft de mogelijkheid te linken, direct vanuit de banner, naar een social kanaal. Onder andere de volgende handelingen zijn vanuit de banner te realiseren: een Facebook like, Facebook share, Instagram, Interest Pin, Twitter Feed, Twitter share en Whatsapp share.
Rich media wordt ingezet in combinatie met andere vormen van online marketing en maken dus altijd deel uit van een online recruitment campagne. Rich Media uitingen kunnen een mooie aanvulling vormen om extra aandacht te genereren onder de doelgroep of onder bezoekers die de website al eerder hebben bezocht.