Dat is lastig om te voorspellen, maar feit is dat het voor veel klanten van Adver-Online nu succesvol is. Een eigen site voor één vacature. Voor het ontwikkelen van een goede landingspagina houdt Adver-Online rekening met 10 vuistregels:
1. De doelstelling van de campagne moet meetbaar zijn.
2. De pagina moet gekoppeld zijn aan de juiste website.
3. Zorg voor een goede eerste indruk.
4. De bezoeker moet zo min mogelijk worden afgeleid. Een bezoeker bepaalt in een fractie van een seconde of de pagina hoort bij de campagne waar hij door getriggerd werd. Zo niet, dan is hij vast en zeker weer weg.
5. De landingspagina moet synchroon zijn met de werkelijke website.
6. Één prominente call-to-action . De hele pagina moet toewerken tot die ene prominente knop waarvoor je de pagina überhaupt gemaakt hebt – de sollicitatieknop of meer info button.
7. Kom je belofte na. Als je belooft te verwijzen naar een bepaalde actie, verwijs daar dan ook naar door. De landingspagina moet in lijn zijn met je beloften en campagne uiting.
8. Kort en bondig. Gebruik korte, actief geschreven zinnen. Gebruik bullets voor opsommingen en maak gebruik van kopjes en afwijkende vormgeving voor teksten die moeten opvallen.
9. Wek vertrouwen met de informatie op je landingspagina.
10. Blijf meten en verbeteren. Wij werken oa. met A/B testing om pagina’s constant te optimaliseren.