Doelgroep onderzoeken

Kom meer te weten over jouw doelgroep.

Met doelgroep onderzoeken krijg je inzicht in de belangrijkste kenmerken van jouw doelgroep. Kom meer te weten over jouw doelgroep en gebruik deze informatie voor de werving en selectie van soortgelijke kandidaten. Zo trek je alleen de allerbeste kandidaten aan en ben je concurrenten altijd een stapje voor!

Doelgroep onderzoeken

Klanten

Logo_transdev_RE

De voordelen van doelgroep onderzoeken

Met doelgroep onderzoeken ontdek je de belangrijkste kerncijfers over jouw doelgroep. Na het onderzoek weet je precies hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken. Je krijgt inzicht in:

Wat zijn de achtergrondkenmerken van mijn doelgroep?

Om je doelgroep echt goed te leren kennen, moet je natuurlijk eerst inzicht hebben in de achtergrondkenmerken van je doelgroep. Met doelgroep onderzoeken heb je binnen de kortste keren een goed beeld van de leeftijd, het geslacht en de werkervaring van de doelgroep. Pas op basis van deze cruciale informatie je werving aan, zodat je zeker weet dat al jouw inspanningen op de juiste doelgroep gericht zijn. Tijd is geld!

Wat is de wervingshaalbaarheid van mijn doelgroep?

Het is ontzettend belangrijk om de wervingshaalbaarheid van je doelgroep in kaart te brengen. Hoe ziet de arbeidsmarkt er op dit moment uit? Zijn er veel vacatures en weinig baanzoekers binnen jouw doelgroep, of juist andersom? Een doelgroep onderzoek van Adver-Online wijst dit uit.

Wervingshaalbaarheid van mijn doelgroep
Trek de juiste kandidaten aan met EVP

Hoe bereik ik mijn doelgroep?

Ontdek via welke kanalen de doelgroep vooral naar banen zoekt en pas je werving hierop aan. Daarnaast geeft het onderzoek inzicht in de factoren die voor de doelgroep het belangrijkst zijn bij de keuze voor een werkgever. Speel hierop in! Zorg dat jij als werkgever aantrekkelijk bent voor jouw ideale kandidaat.

Hoe ziet de arbeidsmarkt eruit voor mijn doelgroep?

Zoals we eerder al aankaartten, is het inzichtelijk maken van de arbeidsmarkt voor jouw doelgroep onmisbaar binnen jouw recruitment. Met doelgroep onderzoeken zie je wie op dit moment de belangrijkste concurrenten zijn, welke functiebenamingen zij gebruiken én hoe de arbeidsmarkt zich ontwikkelt. 

Bereik meer kandidaten

Leer jouw doelgroep beter kennen

Wil jij meer te weten komen over jouw doelgroep en deze informatie gebruiken om meer kandidaten aan te trekken? Wees je concurrenten een stapje voor en neem contact met ons op voor vrijblijvend advies.

Preboarding bij bedrijven

Aanbevolen artikelen:

Vragen?

Neem contact met ons op!

  • * Alle gegevens worden beveiligd verstuurd
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Employer-branding

Profiteer van de kracht van employer branding.

Job Marketing

Vind de juiste kandidaat voor jouw vacature!