(Pro)actief op zoek naar kandidaten voor lastige vacatures met AdverSourcing
Wat is Talent Sourcing?
Als het talent niet naar jouw organisatie komt, zoek het talent dan zelf op. Talent sourcing wordt ingezet als werving- en selectietool bij specifieke en lastig te vervullen vacatures. Met slimme arbeidsmarktdata, een uitgebreid netwerk, handige sourcingtechnieken en jarenlange ervaring biedt AdverSourcing jouw organisatie meer slagkracht. Samen optimaliseren we jouw sourcingstrategie, nu direct en in de toekomst.
Daarom Talent Sourcing
Vanuit onze expertise in arbeidsmarktcommunicatie zien wij dat sommige vacatures niet zijn in te vullen met een jobmarketing-aanpak. Daarom bieden wij recruiters voor lastig te vervullen vacatures een oplossing op maat: Talent Sourcing. Onze sourcingspecialisten zetten hun waardevolle netwerk in om jullie vacature in te vullen met de perfecte kandidaat. Bovendien bouwen we een duurzame talentpool met toekomstige potentiële kandidaten voor jouw vacature.
Bereik latent talent zonder vacatureplaatsing
- Goede én snelle matches voor jouw openstaande vacatures dankzij onze innovatieve technieken, kennis en ervaring.
- Optimaal resultaat op alle relevante kanalen door onze kennis van media inzet en datagedreven sourcing.
- Talentpool die wij opbouwen zorgt ervoor dat jij voorbereid bent op de toekomst.
- Oprecht geïnteresseerde kandidaten voor iedere vacature.
- Employer branding dankzij onze innovatieve manier om de juiste doelgroep te benaderen.
- Inzicht in jouw doelgroep, candidate journey en recruitment proces onderbouwd door onze arbeidsmarktdata.
- Flexibele en overzichtelijke kosten op basis van jouw recruitment behoeftes.
Onze aanpak van Talent Sourcing
Genoeg beloftes en oplossingen. Hoe gaan we voor jou aan de slag als je een vacature ingevuld wil hebben?
- We beginnen met een kennismaking waar we jouw organisatie, vacature wensen en behoeftes leren kennen.
- Daarna is het tijd voor onze ervaren recruiters en talent experts om jouw doelgroep inzichtelijk te krijgen. Waar ze zich bevinden en hoe wij ze gaan bereiken onder andere.
- Is de doelgroep duidelijk in kaart gebracht? Dan gaan we verder met onze doelgerichte en datagedreven zoektocht en sturen we talenten via verschillende kanalen een persoonlijk benaderingsbericht .
- Hebben we een match gevonden en zien wij liefde op de eerste screening? Dan dragen wij de kandidaat, en alle relevante informatie, over zodat jij verder kan met de vervolgstappen. Wil je dat wij het proces verder op ons nemen? Dan verzorgen we ook de selectiegesprekken en administratie.
- Tenslotte ronden we de administratie af en doen we een eindevaluatie. Wij delen onze inzichten en jij kunt aan de slag met je nieuwe medewerker.
Hoelang dit allemaal gaat duren?
Gemiddeld 6 weken per vacature vanaf het moment van intake tot aan de eindevaluatie.
Stappenplan
Stap 1 – Jouw vacature en organisatie leren kennen
Stap 2 – De doelgroep in kaart brengen
Stap 3 – Latent talent in jouw doelgroep sourcen
Stap 4 – Verkennen en kandidaten binnenhalen
Stap 5 – Evaluatie en afronding
Altijd zonder risico
Want wij werken altijd met resultaatverplichting. Dit betekent: leveren wij geen kandidaten en geen resultaten? Dan is er ook geen betaalverplichting.
Kies de beste sourcing-oplossing voor jullie organisatie
Voor elk sourcing vraagstuk, bieden wij een passende oplossing. Welk Talent sourcing pakket sluit het beste aan bij jullie behoefte?
Rol van AI???
Pakket A - Sourcing
Pakket A - Sourcing
Pakket B - Media & Sourcing
Pakket B - Media & Sourcing
Actuele blogs
Veelgestelde vragen (FAQ)
Bij Talent Sourcing ligt de focus op het (pro)actief identificeren en benaderen van gekwalificeerde kandidaten, vaak via online platforms, sociale netwerken en databases. Terwijl bij traditionele recruitment kandidaten solliciteren op gepubliceerde vacatures. Talent Sourcers benaderen zowel actief als latent werkzoekenden.
Talent Sourcing wordt vooral ingezet voor moeilijk te vervullen vacatures, denk aan vacatures voor IT-experts en zorg-professionals bijvoorbeeld. Het is vooral zinvol om Talent Sourcing in te zetten als specifieke vaardigheden voor de functie vereist zijn.
Afhankelijk van de complexiteit van de functie en de beschikbaarheid van geschikte kandidaten heeft AdverSourcing gemiddeld 6 weken per vacature nodig, vanaf het moment van intake tot aan de eindevaluatie.
Actieve kandidaten zijn actief op zoek naar een nieuwe baan. Zij solliciteren op vacatures. Passieve kandidaten zijn momenteel niet actief op zoek. Zij staan wel open voor een nieuwe uitdaging als de juiste kans zich voordoet. Talent Sourcing richt zich vooral op het vinden en benaderen van passieve kandidaten/latent werkzoekenden, want die zijn vaak niet of lastig te bereiken via de traditionele wervingskanalen.
Na de kennismaking met jouw organisatie, brengt AdverSourcing jullie doelgroep in kaart, onderbouwd met data. Vervolgens benaderen we potentiële kandidaten persoonlijk. Zien we een match, dan dragen we de kandidaat over. Wij kunnen ook de selectiegesprekken en administratie voor jullie verzorgen. Na de eindevaluatie, kan jouw nieuwe medewerker aan de slag! Altijd zonder risico, want wij werken met een resultaatverplichting: als wij wij geen kandidaten leveren, dan is er ook geen betaalverplichting.
AdverSourcing zet meerdere geavanceerde tools in om talent te identificeren, benaderen en beheren. Denk aan Boolean Search filters, AI-tools, databases, LinkedIn Recrouter en sourcingplatforms. Met deze tools kunnen onze talent sourcers snel en efficiënt de juiste kandidaten identificeren en vervolgens een persoonlijk benaderingsbericht sturen.
Onze sourcing specialisten gaan gericht op zoek naar kandidaten die voldoen aan de specifieke eisen van jullie vacature en jullie organisatie. Daardoor passen onze kandidaten beter passen bij zowel de functie als de bedrijfscultuur. Onze selectie van kandidaten is het resultaat van diepgaande analyses en een actieve, persoonlijke benadering. Daarmee vinden we vaak kandidaten die traditioneel recruitment mist.
Zeker wel. Je kunt Talent Sourcing prima combineren met bijvoorbeeld het plaatsen van vacatures. Wij zien Talent Sourcing als een aanvullende oplossing, waarmee je het bereik vergroot en die vooral waardevol is voor vacatures waarbij het lastig is om de juiste kandidaten te vinden via reguliere wervingskanalen.
Je houdt volledige controle over het wervingsproces. AdverSourcing begint met een kennismakingsgesprek voor een dieper inzicht in jullie vacature en organisatie. Tijdens het sourcingproces houden we je uiteraard op de hoogte van de voortgang. Bovendien kun je altijd feedback geven op de shortlist van kandidaten voordat we verder gaan met het selectieproces. Als er een match is kun je deze zelf opvolgen of laat je dat door ons verzorgen.
Voor lastige vacatures is Talent Sourcing meestal kostenefficiënter, omdat de focus ligt op het snel vinden van geschikte kandidaten zonder inzet van van dure vacatureplaatsingen op jobboards. AdverSourcing werkt met pakketten inclusief een resultaatverplichting. Zo weet je van te voren precies wat wij gaan doen en is er geen betaalverplichting als wij geen kandidaten aanleveren.
Bekijk onze recruitment oplossingen
Is Talent Sourcing interessant voor jouw vacature?
Wij adviseren je graag welke sourcing-oplossing het beste aansluit bij jouw recruitment uitdaging. Vul het onderstaande formulier in
of +31 (0)23 553 0350
Eén van onze ervaren sourcing-specialisten neemt zo snel mogelijk contact
met je op!
Klanten waar wij trots op zijn
Wie wij zijn
AdverSourcing is een label van AdverOnline, dé one-stop specialist in arbeidsmarkt- en recruitmentcommunicatie in Nederland. AdverOnline is gespecialiseerd in jobmarketing, employer branding en talent sourcing. Met effectieve recruitmentcampagnes en innovatieve sourcing-oplossingen helpen wij bedrijven nieuw talent te vinden en aan te trekken. Onze aanpak zorgt ervoor dat klanten zich kunnen profileren als aantrekkelijke werkgevers op de arbeidsmarkt. We gebruiken data om precies te bepalen waar kandidaten zich online bevinden en adviseren klanten hoe ze de candidate journey kunnen optimaliseren. AdverOnline is onderdeel van de Adver-Online Group.