Industrie & Techniek
Klantcases
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Van onzichtbaar naar zichtbaar
Klant: Smurfit Kappa
Smurfit Kappa is wereldleider in de papierverpakkingsoplossingen met maar liefst 16 vestigingen in de Benelux. Het bijzondere aan deze organisatie is dat elke vestiging zijn eigen specialisme en lokale cultuur kent, met een informele werkomgeving waar de medewerker centraal staat. Helaas is dit onbekend onder werkzoekenden. Op basis van een Employee Value Scan (EVS) hebben wij unieke inzichten bij de doelgroepen monteurs en procesoperators opgehaald. Vervolgens hebben we een landingspagina gerealiseerd met daarin de mogelijkheid tot solliciteren via WhatsApp; één van de aanbevelingen uit de EVS. Op basis van een Candidate Persona konden we de doelgroep goed bereiken en boeien. Dat leverde een succesvolle awareness en conversie campagne op met meer dan 150 sollicitanten binnen deze extreem lastig te werven doelgroep. Een succesvol resultaat!
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Stern wordt employer of choice
Klant: Stern
De vraag vanuit Stern is als volgt geformuleerd: ‘Graag willen wij een inhoudelijke verdieping en het verhaal van Stern aanscherpen om preferred employer te worden’. Hierbij is er al een kernzin geformuleerd vanuit directie van Stern: “Stern autohart van Nederland”. Met andere woorden is de klantvraag ‘help ons zoeken naar onze identiteit als werkgever om de basis te creëren voor onze positionering als interessante werkgever’. Daarnaast wilt Stern graag voor haar belangrijkste functiegroepen candidate persona’s ontvangen zodat zij nieuwe functieprofielen kunnen realiseren die meer worden toegeschreven op de ideale kandidaat.
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via
Klant: Dachser
De distributiecentra van Dachser hebben naast hun vaste medewerkers ook te maken met veel flexkrachten en wekelijks wisselende roosters. Voorheen gebruikten de planners van Dachser Excel-lijsten voor de planning van hun payrollkrachten en werkbriefjes voor het invullen en registreren van de uren. Dit was erg bewerkelijk, arbeidsintensief en foutgevoelig.
Na verschillende planningssystemen met elkaar te hebben vergeleken is de keuze voor HROffice Workforce Management gevallen doordat de planningssoftware functionaliteiten bevatten die uitstekend op de behoeften van Dachser aansloten. Dachser gebruikt de features planning, urenregistratie en tijdsregistratie van HROffice WFM.
HROffice Workforce Management heeft Dachser een flinke efficiencyslag en een enorme tijdswinst opgeleverd. Dachser is erin geslaagd om een tijdsbesparing van 60% op de planning, urenregistratie en facturatie te realiseren.
Een optimale candidate journey
Klant: Van Geloven
Voor de grootste snackleverancier van Nederland, Van Geloven, gaan we op zoek naar ‘nieuwe’ monteurs. We kiezen daarom voor een strategische en duurzame aanpak, waar goed over nagedacht is en waar een uitgekiende doelgroep analyse aan vooraf gegaan is. We lanceren een campagne website, realiseren nieuwe en passende content (video en beeldmateriaal) en er worden geweldige social commercials gemaakt. Vanuit de doelgroep analyse weten we waar de doelgroep zich bevindt en is er een succesvolle social media campagne inclusief Google Advertising ingezet. Naast de klant KPI – het werven van 16 monteurs – hebben we ook het werkgeversmerk Van Geloven een enorme boost gegeven. Een optimale candidate journey werd bereikt door de campagne website te koppelen aan het ATS van HROffice Recruitment.
Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via