Employer Branding & Job Branding
Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor een algemeen beter imago van een organisatie. En vergeet niet de doorvertaling van het werkgeversmerk naar op maat gemaakte content dat de kandidaat prikkelt en activeert. De huidige arbeidsmarkt is voor 90% kandidaat-gestuurd. Dit betekent dat jij geen talent kiest maar dat talent jou kiest.
Sterk werkgeversmerk
Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor algemeen beter imago van een organisatie. Door employer branding goed in te zetten weten potentiële werknemers in wat voor een bedrijfscultuur ze terecht komen. Ben je aantrekkelijk als werkgever dan vertelt zich dat ook door. Employer branding werkt namelijk twee kanten op. Het bevordert niet alleen het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook het behouden van je huidige medewerkers. Want een sterk werkgeversmerk zorgt voor ambassadeurschap onder je werknemers, die op hun beurt graag nieuwe werknemers willen werven.
Employee Value Proposition
Een Employee Value Proposition (EVP) is het gezicht van jouw organisatie en de belofte naar de medewerkers toe en geeft antwoord op vragen zoals: wat zijn de unieke merkwaarden als werkgever, wat maakt medewerkers trots om voor de organisatie te werken, wat zijn de gemeenschappelijke kenmerken van de medewerkers en hoe is de manier van werken. Een sterk werkgeversmerk is gebouwd op een goede Employee Value Proposition en helpt je om tot een authentieke en onderscheidende employer brand positionering te komen; een positie die duidelijk de toegevoegde waarde van jouw organisatie weergeeft ten opzichte van de concurrenten.
- Onderscheidend van de concurrent
- Creëert loyaliteit
- Maakt een prioriteit van de bedrijfscultuur
- Toont verantwoordelijkheid
Employee Value Scan
Een EVS (Employee Value Scan) is het antwoord op de vraag: ‘wat onderscheid je als werkgever van de rest van de wereld?’. Met deze scan bepalen wij de aantrekkelijkheid van jouw bedrijf als werkgever. De uitkomsten van de EVS zijn van absolute meerwaarde bij de realisatie van de employer branding strategie, de (content op de) Werken-bij site, maar ook bij het schrijven van vacatureteksten (‘wat maakt ons als organisatie uniek?’). Een Employee Value Scan (EVS) wordt ingezet om de beste talenten te bereiken, te binden en te behouden.
- Onderscheidend van de concurrent
- Basis voor contentcreatie
- Inzichten vanuit medewerkers
Job Value Scan
De Job Value Scan (JVS) beantwoordt de vraag waarom een kandidaat juist voor deze vacature bij jullie organisatie zou kiezen. Het is een specifiek vervolg op de Employee Value Proposition (EVP), die de algemene aantrekkingskracht van jullie organisatie belicht. De JVS brengt helder in kaart wat deze functie aantrekkelijk maakt voor de ideale kandidaat en helpt om strategische doelgroepen te bereiken, te boeien en te behouden. Met een duidelijke JVS versterk je vacatureteksten, visuele uitingen en wervingscampagnes, waardoor je arbeidsmarktcommunicatie zowel efficiënter als effectiever wordt.
Candidate persona
Awareness campagnes
Creatie concept & content
Om een recruitment campagne te laten slagen, kun je niet zonder unieke content. Content die speciaal is gemaakt om de doelgroep te prikkelen en te activeren. AdverOnline ontwikkelt unieke en resultaatgerichte content voor arbeidsmarktcommunicatie voor het vinden van nieuw talent. Naast het realiseren van website content en -testimonials, maken wij ook fantastische employer branding video’s, social ads en unieke fotocontent. Maar ook realiseren onze arbeidsmarkt copywriters advertorials en vacatureteksten die aansluiten bij het werkgeversmerk. Het geeft een eerlijk beeld van de vacatures en het laat zien wie jij bent als werkgever.
Wil jij de ideale kandidaat bereiken?
Vul het onderstaande formulier in of 023 553 0350.
Eén van onze recruitment & arbeidsmarktcommunicatie adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op!