Zakelijke dienstverlening

Staat het tekort aan gekwalificeerde medewerkers de groei van jouw organisatie in de weg? AdverOnline verbetert jouw positie op de arbeidsmarkt en vergroot je bereik. Wij versterken jouw werkgeversmerk zodat jij als beste uit the war for talent komt. Met de juiste mediamix brengen wij jouw unieke boodschap bij geschikte kandidaten, zodat je wél de perfecte match vindt.

Klantcases

Voorsprong dankzij Doelgroep- en Marktanalyse

Klant: Goudwisselkantoor

Net als andere organisaties heeft het Goudwisselkantoor te maken met de krapte op de arbeidsmarkt. Hoe trekken we nieuwe talenten aan en wat doet de concurrent op dit gebied waren vragen van het Goudwisselkantoor die wij konden beantwoorden dankzij gedegen doelgroep- en marktonderzoek. Met ruim 35 jaar ervaring is het Goudwisselkantoor marktleider op het gebied van inkoop en verkoop van edelmetaal. Zonder gekwalificeerd personeel loopt je organisatie het risico op verhoogde werkdruk en mogelijke uitval, of zelfs uitstroom, van medewerkers. Het Goudwisselkantoor heeft proactief stappen ondernomen om de vicieuze cirkel van personeelstekorten te doorbreken. Dankzij de Maatwerk Doelgroep- en Marktanalyse van AdverStrategy heeft het Goudwisselkantoor inzichten gekregen in de wensen, drijfveren en behoeften van hun strategische doelgroepen én in de trends binnen hun specifieke markt. Deze unieke informatie heeft hen in staat gesteld om per doelgroep gerichte wervingsactiviteiten in te zetten en bovendien hun interne processen en tools te optimaliseren. Dit heeft het Goudwisselkantoor een flinke voorsprong gegeven op de arbeidsmarkt! 

 

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Dit onderscheidt Solarfields als werkgever

Klant: Solarfields

Solarfields is een organisatie die zich bezighoudt met het ontwikkelen, bouwen en beheren van zonneparken en duurzame energiesystemen van formaat. Om de unieke kenmerken van hun werkgeversmerk te bepalen hebben ze ons aangehaakt om een Employee Value Scan (EVS) uit te voeren. Door middel van het houden van diepte interviews hebben wij met input van de medewerkers helder gekregen waarom mensen enthousiast zijn over hun werk bij Solarfields. Vervolgens hebben wij binnen drie weken een rapport opgeleverd waarin de:

  • onderscheidende factoren t.o.v. concurrenten helder zijn
  • triggers en barriers van de medewerkers inzichtelijk zijn
  • basis voor toekomstige content creatie staat

Tot slot zijn de inzichten uitgebreid omschreven en zijn er meerdere adviezen gedaan m.b.t. oriënteren & solliciteren, werken bij organisatie en de uitstroom.

Realtime inzicht en een verbeterde toegangscontrole

Klant: Bol.com

Met een team van honderden tot duizenden collega’s in het distributiecentrum van bol.com Waalwijk is een gestroomlijnde toegangscontrole een randvoorwaarde. Om controle op de toegang te houden is de wens geuit om enkel ingeplande medewerkers toegang te verlenen. Door de samenwerking met HROffice, de software development tak van Adver-Online Group, krijgen niet alleen de uitzendkrachten van bol.com op tijd het juiste salaris, maar heeft bol.com, naast realtime inzicht in de data, ook de toegangscontrole geoptimaliseerd via het Workforce Management Systeem. Daarnaast daagde bol.com HROffice uit om een verloningssyteem op te leveren die nauwkeuriger en nóg eerlijker kon verlonen.
bol-com

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Teqoia
Awareness campagne & Job Marketing
Klant: Teqoia

In 2018 is Teqoia ontstaan door een samenvoeging van meerdere organisaties. Om de naamsbekendheid als interessante werkgever te vergroten binnen de doelgroep en om bekendheid te geven aan de nieuwe look & feel, is er een awareness campagne ontwikkeld. De klantvraag is om het werkgeversmerk van Teqoia sterk te verbeteren en awareness te creëren binnen doelgroep. Met deze awareness campagne hoopt Teqoia top of mind te komen bij potentiële kandidaten die nu misschien nog nooit van Teqoia hebben gehoord. De doelstellingen van deze campagne zijn awareness verhogen onder de relevante doelgroep en het laden van het merk en merkbeleving. Om dit te realiseren is er gekozen om een campagne uit te zetten op mobile en sociale media. Met meer dan 8 miljoen impressies kijken wij terug een op een zeer succesvolle campagne. Gedurende deze campagne hebben we ook een aantal actuele vacatures (werving) toegevoegd in de campagne met succesvolle resultaten.

Teqoia Logo

Dit onderscheidt ons als werkgever

Klant: Aveco de Bondt

Aveco de Bondt is een onafhankelijk bureau dat ontwerpt, onderzoekt en adviseert. Ze bedenken en realiseren toekomstbestendige oplossingen voor landelijke opgaven en specifieke omgevings- of organisatievraagstukken. De vraag vanuit Aveco de Bondt was om antwoord te krijgen op ‘wat onderscheidt ons als werkgever?’. Met behulp van een Employee Value Scan hebben we de aantrekkelijkheid als werkgever kunnen bepalen. Via online sessies (vanwege de Coronacrisis) zijn we in de wereld van Aveco de Bondt, als werkgever, gedoken. Waar zit de kracht van deze organisatie? Waarom een goede werkgever? Wat zijn de ambities? Wat wil je uitdragen? Deze en andere onderwerpen zijn via online sessies en via deskresearch onderzocht en besproken. Dit heeft geresulteerd in een maatwerk scan die als blauwdruk dient voor de employer branding strategie van Aveco de Bondt. 

Aveco de Bondt

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Beeld aveco de bondt

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

ivo rechtspraak def

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Pakkende content om de doelgroep te bereiken is een must

Klant: IVO Rechtspraak

IVO Rechtspraak is een bijzondere werkgever. We ontwikkelen en beheren up-to-date digitale systemen voor de rechtspraak. Toch gaat het bij hun niet om nullen en enen, maar om mensen. IVO Rechtspraak heeft een naamswijziging ondergaan. Als werkgeversmerk staat IVO Rechtspraak echter nog onvoldoende bekend, hier willen ze verandering in hebben en zichtbaar worden als employer of choice. Ook hebben ze doorlopend IT vacatures open staan, hier starten we gelijk met een multi mediale wervingscampagne. Naast het realiseren van een campagne website, het schrijven van een zestal testimonials, een positioneringsonderzoek (nulmeting) gaan wij van start met een campagne van 6 maanden met als doel: het vergroten van de naamsbekendheid, het verhogen van de zichtbaarheid als interessante IT werkgever en traffic generen naar de landingspagina inclusief naar de openstaande vacatures. De klant legt met name de nadruk op hulp bij contentcreatie en daarom hebben wij onze beste copywriters gekoppeld aan IVO Rechtspraak.

Passende doelgroep benadering & 40-50 sollicitaties per dag

Klant: The Dutch Media Group 

Door succes maakt The Dutch Media Group een snelle groei mee waardoor uitbreiding van Telefonisch Verkopers noodzakelijk is. Om aan deze uitbreiding te voldoen is het van belang dat de recruitment afdeling zoveel mogelijk sollicitaties ontvangt. De recruitmentvraag van The Dutch Media Group is het ontvangen van 40 – 45 sollicitaties per dag. Daarnaast is de vraag vanuit The Dutch Media Group volledig ontzorgd te worden in het wervingsproces. Als laatste was de vraag vanuit The Dutch Media Group : ‘hoe kunnen wij de juiste vertaalslag van de functie van Telefonisch verkoper en het bedrijf maken richting de doelgroep, om de kwaliteit van de sollicitanten te verhogen?’. De gekozen oplossingen zijn: Jobmarketing campagne (CPC, CPA), Job Value Proposition (JVP), het herschrijven van vacatureteksten alsmede de werken-bij website teksten en realiseren van passende employer branding video- en beeldmateriaal. 

Z-works
Z-works

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via

Is dit ook interessant voor jou?
Neem contact met ons op via