Employee Value Proposition

Ontwikkel jouw eigen employer brand.

De juiste medewerkers vinden en binden kan lastig zijn. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op en spreekt (potentiële) talenten aan.Trotse, betrokken en gemotiveerde medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs van de organisatie. Een Employee Value Proposition (EVP) is dé key van elk succesvol employer brand. Adver-Online helpt je graag bij het in kaart brengen van de identiteit van de organisatie.

Ook adviseren wij organisaties bij job branding vraagstukken. Hiervoor realiseren wij een Job Value Proposition (JVP). De JVP ligt in het verlengde van de EVP (Employee Value Proposition) en geeft antwoord op de vraag: ‘waarom kiest iemand voor deze vacature bij deze werkgever?’. De Job Value Proposition (JVP) ontwikkel je om de strategische doelgroepen te bereiken, te binden en te behouden. En zodra de JVP verwoord is, kun je hier efficiënter én effectiever de arbeidsmarktcommunicatie aan ophangen.

Bij wervingvraagstukken adviseert Adver-Online haar klanten om je doelgroep echt te leren kennen en om inzicht te krijgen in de ideale kandidaat voor jouw openstaande vacature. Hoe? Voor optimale recruitment werk je met Candidate Persona’s, want je bent op zoek naar nieuwe medewerkers die echt passen binnen de organisatie. Een Candidate Persona is een semi-fictieve representatie van de ideale kandidaat die is gebaseerd op onderzoek.

Employer Value Proposition

Klanten

Logo_transdev_RE

Wat is een Employee Value Proposition?

Een Employee Value Proposition (EVP) is een belofte aan je werknemers. Je laat (toekomstige) werknemers zien wat jij hen als bedrijf kan bieden en waarom zij voor jou als werkgever moeten kiezen. Een EVP bestaat uit de elementen: interne identiteit, extern merkimago en de behoefte en vereiste van talenten. De voordelen van een EVP zijn:

Wat is Employer Value Proposition?

Wat zijn de voordelen?

Voordelen van een Employer Value Proposition

Laat zien wat je te bieden hebt

Sollicitanten zijn kritischer dan ooit bij het vinden van een nieuwe werkgever. Laat daarom met jouw Employee Value Proposition zien wie je bent en waarom het leuk is om bij jou te werken. Wat heb jij je potentiële nieuwe werknemer allemaal te bieden? Daar geef je antwoord op in je EVP. Zo heb je altijd een streepje voor op je concurrenten.

Onderscheid jezelf van de concurrentie

Het is tegenwoordig belangrijker dan ooit om op te vallen op de arbeidsmarkt. Een EVP geeft jou de kans om je van concurrenten te onderscheiden. Elke werkgever is uniek. Toon (potentiële) werknemers wat jou als werkgever bijzonder maakt ten opzichte van andere werkgevers.

Trek de juiste kandidaten aan met EVP

Trek de juiste kandidaten aan

Door jouw Employee Value Proposition in de vacature naar voren te laten komen, geef je de kandidaten al veel waardevolle informatie over het bedrijf. Door kandidaten een exclusief kijkje in de keuken te geven, weten zij wat ze van jou kunnen verwachten. Zo trek je alleen kandidaten aan die écht bij jouw bedrijf passen.

Versterk je werkgeversmerk en word zichtbaar bij kandidaten

Wil jij jouw positie als werkgever op de arbeidsmarkt versterken? Bij Adver-Online helpen wij je graag jouw EVP te ontwikkelen! Til jouw recruitment naar een hoger niveau en laat je adviseren door onze employer branding experts.

Employee value proposition bij bedrijven

Aanbevolen artikelen:

Vragen?

Neem contact met ons op!

  • * Alle gegevens worden beveiligd verstuurd
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onderzoek & Strategie

Verbeter je resultaten met analyses van relevante data.

Job Marketing

Vind de juiste kandidaat voor jouw vacature!