Wervingscampagne voor trainees
Overheid: 300 aanmeldingen voor traineeship binnen 3 maanden
Doelgroepanalyse en maatwerk campagne advies
De uitdaging: 20 trainees werven
Deze overheidsinstantie was op zoek naar jonge talenten die een steentje willen bijdragen aan de publieke zaak. Na een succesvolle wervingscampagne voor trainees vorig jaar, heeft de organisatie opnieuw AdverOnline ingeschakeld om het traineeship onder de aandacht te brengen. Het doel: zoveel mogelijk jong talent bereiken en laten zien hoe boeiend en betekenisvol werken bij de overheid is.
Campagne in het kort
- Maximale zichtbaarheid onder een jonge en diverse doelgroep
- Kandidaten die een sterke affiniteit hebben met de publieke sector
- Werkgeversmerk versterken en geïnteresseerden aansporen tot solliciteren
- Doelgroep laten kennismaken met een traineeship via evenementen
Campagne resultaten
Over de organisatie
De focus van deze overheidsorganisatie is gericht op thema’s als:
- Het verduurzamen van onze leefomgeving
- Versterken van de internationale positie als economische topregio
- Een goede bereikbaarheid naar en binnen de regio
- Een inclusieve regio met kansengelijkheid
- Groen en natuur
‘Door nu de juiste kandidaten te enthousiasmeren voor onze overheidsorganisatie, bouwen we een talentpool op met potentiële professionals die ook in de toekomst van waarde zijn.’


Communicatieboodschap
- Maak maatschappelijke impact op de regio
- Twee jaar lang werken en leren bij diverse overheidsinstanties
- Tijd en ruimte om te ontdekken wat echt bij jou past
- Samen met mede-trainees volg je het programma en bouw je een netwerk op
- Goed startsalaris voor 36 uur per week gedurende 2 jaar
- Een werkomgeving met veel aandacht en ruimte om jezelf te zijn
Onze strategie
De campagne liep 13 weken en volgde een gestructureerde aanpak. In de eerste fase lag de focus op het promoten van de evenementen: koffie met trainees, online Q&A en een e-housedag, zodat de doelgroep kon kennismaken met de traineeships. Vervolgens schakelden we over naar een brede wervingsstrategie met actiegerichte content op alle kanalen om sollicitaties te stimuleren.
Doelgroep
- Werkervaring: 0 tot 2 jaar
- Opleiding: HBO of WO
- Locatie: Randstad
Mediakanalen inzet
- Facebook feed
- Instagram feed
- Meta stories
- Google Search
- Mobile display
Learnings
Voor een vervolgcampagne adviseren wij om LinkedIn in te zetten voor een awarenesscampagne, gericht op bereik en impressies. Dit vergroot de bekendheid met het traineeship en legt een sterke basis voor toekomstige interacties en sollicitaties.
Resultaten van de campagne
De wervingscampagne was een groot succes: alle doelstellingen zijn binnen de gestelde tijd behaald. De opdrachtgever is nog steeds enthousiast over de trainees van de vorige lichting en kijkt uit naar de start van de nieuwe groep binnenkort.
Succesfactoren
Dit zorgde voor een aantoonbare verbetering van de campagneprestaties.
De getargete zoekwoorden in de Google Search-campagne resulteerden in een opvallend hoge CTR.
De gefaseerde aanpak op verschillende mediakanalen maximaliseerde de impact van deze campagne.
Meer weten? We delen onze kennis graag
Wil je vrijblijvend sparren met één van onze arbeidsmarkt experts? Neem snel contact op.Â
Bel +31 (0)23 553 0350.






















