Wervingscampagne voor trainees

Overheid: 300 aanmeldingen voor traineeship binnen 3 maanden

Doelgroepanalyse en maatwerk campagne advies

De uitdaging: 20 trainees werven

Deze overheidsinstantie was op zoek naar jonge talenten die een steentje willen bijdragen aan de publieke zaak. Na een succesvolle wervingscampagne voor trainees vorig jaar, heeft de organisatie opnieuw AdverOnline ingeschakeld om het traineeship onder de aandacht te brengen. Het doel: zoveel mogelijk jong talent bereiken en laten zien hoe boeiend en betekenisvol werken bij de overheid is.

Campagne in het kort

Campagne resultaten

Traineeplekken
0
Sollicitanten
0
Impressies
0 K

Over de organisatie

De focus van deze overheidsorganisatie is gericht op thema’s als:

  • Het verduurzamen van onze leefomgeving
  • Versterken van de internationale positie als economische topregio
  • Een goede bereikbaarheid naar en binnen de regio
  • Een inclusieve regio met kansengelijkheid
  • Groen en natuur

‘Door nu de juiste kandidaten te enthousiasmeren voor onze overheidsorganisatie, bouwen we een talentpool op met potentiële professionals die ook in de toekomst van waarde zijn.’

blije jonge collega's

Communicatieboodschap

Onze strategie

De campagne liep 13 weken en volgde een gestructureerde aanpak. In de eerste fase lag de focus op het promoten van de evenementen: koffie met trainees, online Q&A en een e-housedag, zodat de doelgroep kon kennismaken met de traineeships. Vervolgens schakelden we over naar een brede wervingsstrategie met actiegerichte content op alle kanalen om sollicitaties te stimuleren.

Doelgroep

Mediakanalen inzet

Learnings

Voor een vervolgcampagne adviseren wij om LinkedIn in te zetten voor een awarenesscampagne, gericht op bereik en impressies. Dit vergroot de bekendheid met het traineeship en legt een sterke basis voor toekomstige interacties en sollicitaties.

Resultaten van de campagne

De wervingscampagne was een groot succes: alle doelstellingen zijn binnen de gestelde tijd behaald. De opdrachtgever is nog steeds enthousiast over de trainees van de vorige lichting en kijkt uit naar de start van de nieuwe groep binnenkort.

Succesfactoren

Dit zorgde voor een aantoonbare verbetering van de campagneprestaties.

De getargete zoekwoorden in de Google Search-campagne resulteerden in een opvallend hoge CTR.

De gefaseerde aanpak op verschillende mediakanalen maximaliseerde de impact van deze campagne.

'De samenwerking met AdverOnline verliep soepel en snel, met opnieuw een uitstekend resultaat!'
Interacties
0
CTR
0 %
Impressies
0 K
Vertoningen
0 K
Reacties
0
Traineeships
0

Meer weten? We delen onze kennis graag

Wil je vrijblijvend sparren met één van onze arbeidsmarkt experts? Neem snel contact op. 

Bel +31 (0)23 553 0350.

Gesprek