Whitepaper Google for Jobs
Google for Jobs: Ben jij er klaar voor?
Google for Jobs is gelanceerd in Nederland. Direct zijn duizenden vacatures vindbaar via de functionaliteit van Google zelf. Indeed heeft er zojuist een concurrent bijgekregen. Vacatures via Google zat er al langer aan te komen, maar vanwege huidige ontwikkelingen heeft Google de recruitment van alle bedrijven binnen 1 dag veranderd. Google heeft 12 pijlers geïntroduceerd die gaan bepalen op jouw vacature zichtbaar is via Google for Jobs. Wil jij weten welke pijlers dit zijn en hoe je jouw vacature “Google for Jobs proof” maakt
Zorg dat je recruitment klaar is voor de toekomst
Blijf jij je concurrenten een stap voor?
Welke keuze moet je maken?
Google gaat de recruitment van je organisatie beïnvloeden. Met een marktaandeel van 95% in Nederland en 73% van de werkzoekenden die zijn of haar zoektocht begint via Google, maakt Google for Jobs een onontkoombare factor voor jouw recruitment.
Google for Jobs staat nog in de kinderschoenen. Pluspunten, strafpunten en ook advertenties via Google zijn aannemelijke mogelijkheden voor in de toekomst. Wil jij weten welke stappen je nu moet ondernemen om je vacatures vindbaar te maken via Google? Onze whitepaper neemt de 12 pijler van Google met je door om jouw vacatures “Google for Jobs proof” te maken.
Welke opties heb je als organisatie? Je kan zelf aan de gang om Google for Jobs onder controle te krijgen. Zelf instellen, zelf controleren, zelf meten. Je kan (blijven) plaatsen via jobboards, Monsterboard, Jobbird, Intermediair en WerkenvoorNederland. Je geeft instellingen, controle en metingen uit handen.
Je kan ook een stap verder gaan en werken naar een permanente oplossing. Een werken-bij website of juist een Applicant Tracking Systeem (ATS) zijn de volgende stappen om ervoor te zorgen dat vacatures correct en gespecialiseerd zijn ontworpen.