Whitepaper Mobile Targeting

Mobile targeting: Wanneer voor jouw advertenties van belang?

93% van Nederland heeft er één. Nee geen fiets, maar een mobiele telefoon. 4.6 miljoen LinkedIn gebruikers en met een stijging van 19% in dagelijkse gebruikers wordt LinkedIn met de dag een belangrijker medium voor jouw vacatures en de toekomstige generatie. Maar weet jij wanneer Mobile targeting belangrijk is voor jouw recruitment campagnes of advertenties?

Mobile targeting voor advertenties en sollicitanten

Mobiele advertenties als basis voor de toekomst

Verbeter jouw vacatures met de mogelijkheden van mobile advertenties

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wanneer is mobile targeting belangrijk voor recruitment?

Mobiel gebruik bij werkzoekenden komt vaak alleen ter sprake bij recruitment campagnes en advertenties ter sprake, maar mobiel gebruik en mobile targeting is veel meer dan alleen het polijsten van je
recruitment campagne of advertentie. Uit onderzoek geeft 48% aan dat een bedrijf zonder mobielvriendelijke website niet serieus wordt genomen in hun zoektocht. Juist telefoons hebben blijvend impact op je recruitment campagne en je advertentie heeft hierdoor veel meer impact dan je zou denken.

In Nederland wordt mobiel solliciteren steeds gangbaarder met inmiddels 4.6 miljoen Nederlandse LinkedIn leden, maar ook met betere mobiele targeting bereik je werkzoekenden steeds efficiënter en effectiever. Programmatisch adverteren en een juiste landingspagina zorgen dat je beter werkzoekenden bereikt en laat solliciteren.

Remarketing is een geweldig middel om bezoekers van je vacature opnieuw te benaderen, maar heeft realtime bidding geïntroduceerd als extra moeilijkheidsgraad. Zorg daarom dat budget optimaal wordt besteed wanneer mobile targeting het beste is voor je vacature.

Zijn jouw mobiele campagnes AVG proof?

Om te weten wat mobiel adverteren opbrengt wordt gekeken naar impressies, cost-per-klik en doorklikratio, maar zelden hoe deze resultaten tot stand komen. Echter interactieratio, ervaring op de landingspagina en de doorstroom in de sollicitatiefunnel zijn net zo belangrijk als het aantal behaalde impressies of kliks. Daarom is het altijd belangrijk dat je resultaten in kaart brengt via recruitment analytics.

Via cookies worden vandaag de dag campagneresultaten gerealiseerd. Elke campagne, advertentie, doelgroep en targeting zijn vastgesteld via cookies. Echter kun jij als HR-specialist garanderen dat dit AVG-proof gebeurd? Of hoe weet je dat je campagne of advertentie legaal worden uitgezet? Ben je überhaupt bewust welke privacyrechten een sollicitant geniet?

Via correcte metingen, zorg jij dat (mobiele) recruitment campagnes en advertenties AVG-proof worden uitgezet, maar met al het rendement van dien. Toch effectief geografisch targeten, maar met de privacyrechten in je achterhoofd.  Door mobile targeting en bijbehorende verantwoordelijkheden te begrijpen, leg je de juiste basis voor (mobiele) advertenties en privacy voor de toekomst.