Influencer Recruitment

Als ervaren content-creators zijn influencers een kei in het op de juiste manier brengen van een boodschap. Geef influencers (ook wel genoemd ‘jobfluencers’) de kans om jouw vacature op hun manier over te brengen naar hun doelgroep en voor je het weet heb je de perfecte kandidaat aangenomen.

Doelgroep

Het is en blijft lastig om nieuwe medewerkers te vinden en helemaal om de jonge doelgroep (Generatie Z) te bereiken. Bij deze doelgroep, generatie Z de échte digital natives, gaat het vooral om prikkelende snelle content. Een mooi en gelikt design is zowat belangrijker dan inhoud. De content moet snel, prikkelend en bewegend beeld zijn, waarbij je weinig tot niets hoeft te lezen. Dit kan je bereiken door influencers in te zetten voor je arbeidsmarktcampagnes. De influencers weten hoe ze een boodschap moeten overbrengen bij de doelgroep en de content die zij creëren is alles behalve statisch en saai.

Generatie Z

De Millennials/generatie Z bestaan uit jonge en creatieve digital natives die de technieken van vandaag helemaal in de vingers hebben. Maar hoe bereik je deze doelgroepen? Simpel, door deze technieken in te zetten! Deze twee generaties worden dagelijks ondergedompeld door content van hun favoriete influencers, hét moment dus om influencers in te zetten voor je recruitment vraagstukken.

Uniek bereik door influencers

Er bestaan enorm veel vacaturesites, waardoor de kans klein is dat relevante kandidaten je vacature zullen vinden. Influencers, daarentegen, hebben een enorm bereik bestaande uit mensen die hun content actief en vrijwillig consumeren. Wat zij posten is persoonlijke content waar hun volgers vrijwillig naar kijken. 

 

Voordelen Influencer Recruitment

De tijd waarin jij honderden sollicitaties binnenkreeg op elke vacature die je plaatste is voorbij. Vanuit onderzoek weten we dat kandidaten minder vertrouwen hebben in recruiters tegenover vroeger. Maar hoe overtuig je kandidaten dan wel? Het antwoord is ‘influencer recruitment’. Wat zijn dan zoal de voordelen? 

  • Groot bereik
  • (Jonge) Doelgroep aantrekken
  • De boodschap

In de video zie je een voorbeeld van een Influencer Recruitment campagne.

Werk samen met 8.000 influencers

Influencers hebben een groot bereik en ook niet onbelangrijk: mensen volgen een influencer vrijwillig, ze kijken echt uit naar nieuwe content van een influencer. Nederland kent ongeveer 8.000 influencers. Dit maakt de volgers heel divers met specifieke interesses. Door het inzetten van diverse influencers op verschillende kanalen bereik je een grote en diverse doelgroep. 

Wil jij de ideale kandidaat bereiken?

Vul het onderstaande formulier in of     023 553 0350.

Eén van onze recruitment & arbeidsmarktcommunicatie adviseurs neemt zo snel mogelijk contact met je op!

  • Hoe kunnen we je bereiken?


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.