LinkedIn Jobslots

LinkedIn Job Posts: De sleutel tot het aantrekken van toptalent?

Update 19 december 2024

Ook op zoek naar een effectieve manier om toptalent aan te trekken voor jouw organisatie? Dan is een LinkedIn Job Post Pay per Performance (P4P) misschien wel jouw geheime wapen in deze krappe arbeidsmarkt. In deze blog duiken we in de mogelijkheden van de nieuwe Job Post propositie van LinkedIn en hoe de inzet van een Job Post Pay per Performance kan helpen bij het bereiken van jouw wervingsdoelen.

Wat is een LinkedIn Job Post Pay per Performance?

Per 1 januari 2025 komt LinkedIn met een nieuwe propostie: Job Post Pay per Performance. Op basis van een CPC -model kun je een vacature 30 dagen promoten bij de juiste doelgroep. Het promotiebudget bepaalt de mate waarin je functie wordt getoond bij de doelgroep. Je betaalt alleen wanneer iemand op je vacature klikt. Als partner van LinkedIn biedt AdverOnline inkoopvoordeel en expertise om het maximale uit deze tool te halen. Voorheen kon je via ons een LinkedIn Jobslot afnemen. Die kunnen we helaas niet meer aanbieden.  

Hoe werkt LinkedIn Job Post P4P?

Plaats je vacature op LinkedIn en bereik zowel actief als latent werkzoekenden. Job Posts zijn een soort digitale reclameborden op LinkedIn voor organisaties die vacatures hebben. Bij LinkedIn koop je vacatureruimte voor 30 dagen. Vervolgens zorgt LinkedIn ervoor dat je vacature de juiste doelgroep bereikt. Op basis van inzichten uit de LinkedIn community koppelt LinkedIn de vacature aan kandidaten met overeenkomende vaardigheden, ervaringen en doelstellingen, zodat de juiste kandidaten je vacature onder ogen krijgen. 

Voordelen van LinkedIn Job Posts

Een belangrijk kenmerk van LinkedIn Job Posts is dat deze gericht zijn op zakelijke gebruikers. LinkedIn is een netwerk voor professionals. Dat maakt het een ideaal kanaal voor het aantrekken van talent. LinkedIn focust op het matchen van de juiste kandidaten met vacatures, zodat je beter gekwalificeerde sollicitanten ontvangt. 

Nederland kent 5,5 miljoen LinkedIn-gebruikers in 2023. Dagelijks scrollen, plaatsen of reageren 1,6 miljoen actieve gebruikers op LinkedIn (1). Daar zitten ongetwijfeld potentiële kandidaten uit jouw doelgroep tussen!

LinkedIn is een bewezen effectief wervingskanaal

Job Posts zijn een relatief voordelige manier om vacatures te plaatsen op het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Zo kunnen organisaties hun vacatures promoten bij een grote groep gekwalificeerde zakelijke gebruikers. Uit onderzoek blijkt dat LinkedIn een van de meest effectieve platforms voor het aantrekken van talent is. 

Van de ondervraagde recruitmentprofessionals geeft 80% aan dat LinkedIn de nummer 1 bron is om wervingsdoelstellingen te realiseren, en is LinkedIn ook 1 van de meest effectieve wervingsmiddelen (2).

Ook creëer je met Job Posts P4P een hogere zichtbaarheid voor je vacatures. LinkedIn promoot deze vacatures bij relevante werkzoekenden op de volgende manieren:

  • via zoekresultaten voor vacatures,
  • gepersonaliseerde vacature-aanbevelingen,
  • gepersonaliseerde e-mails, de LinkedIn-nieuwsfeed en
  • mobiele pushmeldingen.

 

Met als gevolg meer én kwalitatief betere sollicitaties. Want deze vacatures worden getoond aan kandidaten die specifiek op zoek zijn naar nieuwe kansen in hun vakgebied.

Kansen in de krappe arbeidsmarkt

In de huidige arbeidsmarkt blijft het vinden van gekwalificeerde kandidaten een uitdaging. Met Job Posts Pay per Performance kunnen organisaties hun vacatures snel en effectief promoten aan een geselecteerde groep professionals. Want zowel actief als passief werkzoekenden zijn regelmatig actief op LinkedIn en met Job Posts bereik je als organisatie beide doelgroepen.

Haal meer uit je Job Post met deze tips

Met de kwaliteit van je vacaturetekst valt of staat het succes van een Job Post plaatsing. Zorg voor een duidelijke, boeiende en overtuigende beschrijving van de functie, want daarmee kun je het aantal sollicitaties aanzienlijk verhogen.

Een sterk werkgeversmerk ligt aan de basis van
het aantrekken van toptalent. Naast het plaatsen van vacatures kun je Job Posts inzetten om je werkgeversmerk te promoten via gesponsorde content.

Met LinkedIn Analytics kun je de prestaties van Job Posts meten. Dankzij inzicht in het aantal weergaven, klikken en interacties met vacatures kun je je wervingsstrategie finetunen en betere resultaten behalen met een volgende campagne.

Zodra kandidaten solliciteren op een vacature die is gepromoot via Job Posts, moet deze snel en professioneel worden opgevolgd. Zorg dat je team hier klaar voor is en dat intern de taakverdeling staat als een huis.

Kortom, met LinkedIn Job Posts Pay for Performance kunnen organisaties hun vacatures gericht promoten bij de juiste doelgroep. Dankzij de aantrekkelijke prijs en prominente zichtbaarheid van de vacature bij de juiste doelgroep zijn Job Posts P4P een onmisbare tool in de gereedschapskist van moderne recruiters.

Benieuwd hoe LinkedIn Job Posts Pay per Performance jouw wervingsstrategie kan versterken? Neem contact op met AdverOnline voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Meer inspiratie?

Bronnen