
Seamless ads inzetten voor je recruitmentcampagnes? Zo doe je dat
Het bereiken van de juiste kandidaat is één ding. Opvallen tussen honderden vacatures is iets anders, zeker bij latent werkzoekenden. Seamless ads bieden uitkomst: een advertentie die voelt als content, maar werkt als krachtige wervingstool. In dit artikel lees je waarom deze vorm van advertising juist nú relevant is voor jouw recruitment- of employer brandingcampagne.
Wat zijn Seamless ads?
Seamless ads zijn advertenties die naadloos opgaan in de redactionele omgeving van goed bezochte nieuwssites zoals NU.nl, AD.nl en meer dan 45 regionale titels. Ze zien eruit als een nieuwsartikel met een subtiel ‘Advertentie’-label en worden strategisch ingezet voor je recruitmentcampagne. Door hun vormgeving voelen ze vertrouwd aan voor de lezer. En juist daardoor trekken ze meer aandacht dan traditionele banner advertenties, zónder als opdringerig te worden ervaren.

Bij AdverOnline testen we regelmatig nieuwe advertentieformaten om onze klanten optimaal in beeld te brengen bij hun doelgroep. Seamless ads zijn wat ons betreft een logische volgende stap in job marketing. Voor een optimale performance adviseren wij Seamless ads als awareness-driver in combinatie met andere mediakanalen als SEA, Meta of LinkedIn.
"Een redactionele look & feel met 100% zichtbaarheid boven de vouw."
DPG Media
Daarom werken Seamless ads zo goed in recruitment
Seamless ads worden gepresenteerd in de stijl van redactionele artikelen. Daardoor worden ze niet automatisch als reclame weggeklikt, maar juist gelezen als relevante content. Jouw uiting krijgt meer tijd en aandacht. Perfect voor een vacature, een teamverhaal of een inkijkje in je werkcultuur.
Omdat seamless ads natuurlijk opgaan in het redactionele umfeld en niet worden ervaren als ‘storend’ zien we in de praktijk hogere CTR’s dan bij traditionele advertenties. Bezoekers klikken sneller door omdat ze deze advertentie als interessant of informatief ervaren. Dit zorgt voor meer én beter gekwalificeerde bezoekers op je werken-bij website of vacaturepagina.
Juist mensen die niet actief op zoek zijn naar een baan, maar wél openstaan voor iets nieuws, bereik je via redactionele platforms. Met een relevante, aansprekende boodschap, gepresenteerd in een vertrouwde omgeving waar jouw doelgroep dagelijks nieuws consumeert, trek je de aandacht van latent werkzoekenden op een natuurlijke manier. Seamless ads zijn ideaal om de interesse van latent talent te wekken zonder harde call-to-action.
Je kunt heel gericht targeten op regio én op doelgroepniveau. Zelfs specifiek op job seekers. De targeting mogelijkheden zijn: contextueel, regionaal, demografisch, interesses en devices.
Perfect voor storytelling én conversie
Of je nu een vacature promoot of je employer brand wilt laden, Seamless ads zijn multi-inzetbaar. Dankzij beeld en tekst in je eigen huisstijl vertel je een sterk verhaal over je bedrijfscultuur, inspirerende projecten of de maatschappelijke rol van je organisatie. En via de link stuur je gericht verkeer naar jouw vacature of werkenbij-pagina.

Slimme toepassingen voor Seamless ads?
Denk eens aan:
- De introductie van een nieuw traineeship of leer-werktraject
- Extra zichtbaarheid voor lastig in te vullen vacatures
- De start van een nieuwe wervingscampagne waarin je top-of-mind wilt zijn
Geen banners. Wel bereik, vertrouwen en effect
Seamless ads passen perfect in een campagnestrategie waarbij inhoud, vertrouwen en zichtbaarheid samenkomen. Zeker in de see- en think-fase van de candidate journey zijn ze een waardevolle aanvulling in je mediamix. In plaats van ‘reclame’ zien kandidaten een verhaal dat past in hun mediaconsumptie. En dat maakt het verschil.
Ook praktisch zijn ze makkelijk inzetbaar: je levert een goede afbeelding, pakkende kop en intro plus een link naar je vacature aan en wij regelen dat jouw Seamless ad wordt geoptimaliseerd voor de verschillende platformen en mobiele apparaten. We targeten op jouw doelgroep in de gewenste regio. Geen gedoe, wél een professionele uitstraling.
















FAQ - Seamless ads voor recruitment
Advertenties die eruitzien als redactionele content, maar strategisch worden ingezet op nieuwsplatforms als NU.nl, AD.nl en meer dan 45 regionale titels. Naast kranten en nieuwstitels bestaat het DPG netwerk uit: Tweakers, Story, Libelle, Autoweek, VT Wonen, De Ondernemer en Autowereld. Seamless ads vallen op door hun natuurlijke uitstraling en trekken daardoor meer aandacht dan traditionele banners.
Voor een redelijk instapbudget kun je ze al inzetten (vanaf € 1.092 per 136.500 impressies). Je bent zichtbaar op landelijke of regionale top platforms voor een minimale investering en bereikt (latent) talent op plekken waar ze dagelijks online nieuws consumeren.
Jazeker. Je kunt zowel storytelling inzetten als gericht verkeer sturen naar één specifieke vacature of werkenbij-pagina.
Een pakkende titel, logo, korte introtekst, een goede afbeelding en de landingslink. Wij regelen de rest.
Ja, vooral voor breed inzetbare profielen of moeilijk vervulbare functies. Dankzij de grote nieuwsplatforms bereik je ook latent werkzoekenden die je via jobboards mogelijk mist.
Klaar om op te vallen tussen alle vacatures?
Wil je jouw vacaturecampagne of employer brand sterker positioneren bij een brede doelgroep met maximale zichtbaarheid en minimale weerstand? Dan is dit hét moment om seamless ads op te nemen in je mediamix.
Sparren over hoe je seamless ads slim inzet in jouw recruitmentcampagne?
📞 Bel met een van onze arbeidsmarkt experts: (023) 553 0350.
Wij zetten onze jarenlange ervaring in arbeidsmarktcommunicatie graag voor jou aan het werk!
Sparren over hoe je seamless ads slim inzet in jouw recruitmentcampagne?
📞 Bel met een van onze arbeidsmarkt experts:
Wij zetten onze jarenlange ervaring in arbeidsmarktcommunicatie graag voor jou aan het werk!